wpisz szukaną frazę
Szukaj

Złote case study Clovin „Stop toksycznej chemii w praniu” #opiniejuroraeffie 2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem strategicznym konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2023.

KATEGORIA:

Social

TYTUŁ KAMPANII:

„Stop toksycznej chemii w praniu”

PRODUKT:

Clovin

LIDER:

FCB&theMilkman

WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:

The Rockets

KLIENT:

Clovin

OPIS KAMPANII:

Clovin jako lokalna firma, na rynku chemii domowej konkuruje z globalnymi gigantami: P&G, Unilever, Henkel. Konkurencja traktuje ekologię i zdrowie jak trendy konsumenckie, co skutkuje cynicznym greenwashingiem. W Clovin dostrzegliśmy istotny problem jakim jest szerokie zastosowanie substancji hormonalnie czynnych, wpływających negatywnie na zdrowie i rozwój człowieka. Postanowiliśmy zająć się nim w sposób realny. Wpłynęliśmy na zmianę unijnego prawa, wyedukowaliśmy społeczeństwo i zapewniliśmy bezpieczną alternatywę w postaci produktów opatrzonych międzynarodowym certyfikatem ED FREE (wolnych od substancji hormonalnie czynnych). W efekcie, w ciągu roku niemal potroiliśmy sprzedaż, zwiększając sieć dystrybucji o 370%.

WYNIKI KAMPANII:

Wynikiem naszych działań jest zmiana prawa UE, która spowoduje, że już za 3 lata chemia domowa będzie wolna od substancji hormonalnie czynnych, a produkty ED FREE są szeroko dostępne.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII SOCIAL:

Chciałabym przedstawić jedną z bardziej inspirujących historii, która wykracza poza zwykłą kampanię. To opowieść pełna nadziei, sugerująca, że rozpoczęty proces zmian ma szansę stać się jednym z kamieni milowych w kształtowaniu lepszej przyszłości. To opowieść o determinacji, odwadze i wyjątkowej wizji. I to NIE! wielkiego koncernu, ale relatywnie małej firmy, która pokazała, że każdy może, a może nawet powinien zabrać głos na rzecz pozytywnych zmian tworzących lepsze jutro.

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

 

Data publikacji: 13.12.2023 r.

Share

Podobne artykuły