wpisz szukaną frazę
Szukaj

Złote case study Grupa Kino Polska „ZOOM TV. Pokochaj ludzką naturę!” #opiniejuroraeffie 2025

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media (Sponsorem Strategicznym konkursu i gali Effie Awards Poland), przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2025.

KATEGORIA:

Entertainment

TYTUŁ KAMPANII:

„ZOOM TV. Pokochaj ludzką naturę!”

LIDER:

Digital Kingdom

WSPÓŁZGŁASZAJĄCY :

Havas Media

KLIENT:

Grupa Kino Polska

OPIS KAMPANII:

Pomimo nakładów znacznie poniżej średniej dla branży, osiągnęliśmy doskonałe wyniki: wzrost SHR pasma „Magii nagości” o 32% YoY oraz AMR 18,75% YoY. Kampania odwróciła spadkowy trend pasma, dzięki unikalnemu podejściu: wbrew zasadzie „nagość sprzedaje”, promowaliśmy program bez nagości – siłą idei i emocji. Dokonaliśmy restrukturyzacji widowni, zwiększając udział kobiet i widowni miejskiej, a także odnotowaliśmy wzrosty na wskaźniku: „Dzięki programowi widzę, że różne ciała mogą być piękne”.

WYNIKI:

Kampania przyniosła świetne rezultaty: oglądalność pasma premier wzrosła o 32% SHR i 18,75% AMR rok do roku. Szczególnie skuteczna była restrukturyzacja widowni – AMR wśród kobiet wzrósł o 28%.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII ENTERTAINMENT:

 

 

 

 

 

 

 

 

Złote Effie otrzymała kampania, która odważyła się odwrócić schemat: zamiast pokazywać treści wprost, postawiła na subtelność, estetykę i emocje. Kampania pokazała, że autentyczność i samoakceptacja mogą nie tylko inspirować, ale też przyciągać widownię. Efekt? 32% wzrost oglądalności pasma, ponad 3,3 miliona widzów programu i zmiana profilu widowni zgodnie z założeniami. To dowód, że siła idei bywa skuteczniejsza niż największy budżet.

Zgłoszenie było bardzo dobrze napisane – klarownie, spójnie i oparte na logicznej strukturze. Wyzwanie zostało trafnie nazwane, a insight o wyczerpaniu się formuły szoku był mocny i dobrze poprowadzony w nowym kierunku. Strategia zmiany narracji na akceptację różnorodności ciał okazała się świeża, odważna i skuteczna. Kampania wyróżnia się dojrzałym podejściem do tematu, świetnym zrozumieniem grupy docelowej i przemyślaną realizacją, która łączy treści rozrywkowe z wartościowym przekazem społecznym. Dodatkowe badania komunikacji i rzetelnie opisane wyniki potwierdzają wysoką jakość zgłoszenia i rzeczywistą efektywność działań, osiągniętą mimo niewielkiego budżetu.

 

Data publikacji: 03.12.2025 r.

 

 

 

Share

Podobne artykuły