W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, sponsorem strategicznym konkursu i gali Effie Awards Poland, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2024.
KATEGORIA:
Long Term
TYTUŁ KAMPANII:
„W swoim tempie”
PRODUKT:
Łomża
LIDER:
Brasil
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:
EssenceMediacom
KLIENT:
Van Pur
OPIS KAMPANII:
Na mapie polskiego rynku piwa ostatnich 3 lat, marka Łomża jest ewenementem. Przy ekstremalnie trudnej sytuacji ekonomiczno-rynkowej, globalnych spadkach oraz mniejszych niż w przypadku wielkich graczy zasobach, marka przeszła ogromną transformację. Z marki regionalnej awansowała do ścisłego grona TOP10 i podwoiła udziały wolumenowe. Przy wartym 30mld PLN rynku i ponad 100 graczach, każdy procent wzrostu robi robotę.
WYNIKI KAMPANII:
Wzrost udziałów rynkowych do poziomu 3,6% (marzec 2024), wynikający ze wzrostu wolumenu marki o 74%.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII LONG TERM:
Spadające udziały na kurczącym się rynku, pełnym dużych, bogatych i wytrawnych graczy. Brzmi jak początek marketingowego thrillera, a prawdziwy thriller wchodzi w zakamarki samej duszy. Tam też marka znalazła inspirację. U podstawy kampanii jest prosty, polski i głęboko prawdziwy insight, który, choć wydawał się leżeć pod nosem, nie był przez konkurencję zauważony. Trzy sezony pełnej humoru historii z lubianym bohaterem w roli głównej dały marce podwojenie udziałów rynkowych. Jury uznało, że werdykt nie mógł być inny.
Data publikacji: 20.11.2024 r.