W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, (Sponsorem Strategicznym konkursu i gali Effie Awards Poland), przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2025.
KATEGORIA:
Influencers & Social Platforms
TYTUŁ KAMPANII:
„PLUSH. Restart komunikacji w erze TikToka.”
PRODUKT:
PLUSH
LIDERZY:
crb.agency, FormUp
KLIENT:
Polkomtel
OPIS KAMPANII:
PLUSH nie „założył konta na TikToku” – rozumiejąc doskonale potrzeby odbiorców, zbudował komunikację od zera wokół twórcy, nowego brand hero i platformy. Influencer nie był narzędziem do zasięgów, ale został realnym współtwórcą marki. Efekty? Największe zaangażowanie w kategorii telco, realna zmiana percepcji marki i 55% wzrost sprzedaży. To przykład, że z odważną ale przemyślaną strategią i dobrym wykonaniem, można osiągnąć więcej niż tylko zasięg – można przywrócić marce znaczenie.
WYNIKI:
Wzrost liczby aktywacji abonamentów o 55% względem analogicznego okresu rok wcześniej. Oznacza to przekroczenie zakładanego (15%) wzrostu sprzedaży o 40 pp.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII INFLUENCERS & SOCIAL PLATFORMS:

Złote Effie otrzymuje kampania, która nie tylko odświeżyła markę, ale wręcz przywróciła jej sens istnienia. Twórcy kampanii odważyli się porzucić przestarzałą komunikację i wejść w świat młodych na ich zasadach – jako twórca, a nie reklamodawca. Nowy brand hero, współpraca z influencerem i spektakularne akcje na TikToku sprawiły, że marka stała się numerem jeden w kategorii, a sprzedaż wzrosła o 55%. To dowód, że odważny restart może zmienić wszystko.
Zgłoszenie wyróżnia się dobrze opisanym kontekstem i trafnie zdefiniowanym wyzwaniem, które jasno pokazuje skalę problemu marki. Kampania była odważna i nieszablonowa – pokazano, że ryzyko i kreatywność mogą przynieść realne efekty biznesowe. Realizacja była świetnie dopasowana do grupy docelowej i platformy, a autentyczny ton komunikacji, wynikający m.in. z dużej swobody twórczej zespołu Mumio, nadał kampanii wiarygodność i świeżość. Spójna strategia, konsekwentna realizacja i bardzo dobre wyniki potwierdzają, że to przykład skutecznego połączenia odwagi z intuicją marketingową.
Data publikacji: 19.11.2025 r.