W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, (Sponsorem Strategicznym konkursu i gali Effie Awards Poland) , przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2025.
KATEGORIA:
Services
TYTUŁ KAMPANII:
„Bambi robi z Makiem co chce”
PRODUKT:
McDonald’s
LIDERZY:
DDB Warszawa, OMD Poland
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY :
MassiveMusic, Dentsu Creative, 24/7Communication
KLIENT:
McDonald’s
OPIS KAMPANII:
Collabo marek z gwiazdami stało się jednym z podstawowych narzędzi dotarcia do Gen Z. Nie znaczy to jednak, że zawsze działa. Prawdziwe wyzwanie stanowi nawiązanie relewantnej kulturowo współpracy, stworzenie oferty, którą pokochają młodzi oraz poprowadzenie komunikacji w autentyczny, dopasowany i angażujący sposób. To wszystko zrealizowała w 100% najgłośniejsza w historii McDonald’s Polska kampania „Bambi robi z Makiem co chce”, co potwierdzają spektakularne wyniki i gigantyczny buzz w SoMe.
WYNIKI:
+30,5% Comp Net Sales w pierwszym tygodniu kampanii.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII SERVICES:

Bycie liderem tylko z pozoru jest łatwe. Po piętach depcze Ci i konkurencja i wersja Ciebie z przeszłości. Bo gdy wcześniej osiągało się spektakularne wyniki, największym mistrzostwem marketingu jest pobijać własne rekordy.
To, co wyróżnia tę pracę, to bardzo dobre zrozumienie potrzeb, oczekiwań wymagających odbiorców i przygotowanie dla nich propozycji, która jest idealnie dopasowana, ale też emocjonująca. W tej kampanii, mimo dobrze ułożonego planu, marka w krytycznym momencie musiała improwizować – skutecznie, bo zyskując jeszcze więcej. To idealne połączenie planowania z elastycznym podejściem – czegoś, z czego wszyscy w dzisiejszych czasach powinniśmy mieć doktoraty.
I na zakończenie – jak nawija pewna młoda raperka „Pisze o mnie Underway, a przejmuję cały mainstream”. I tej kampanii razem z nią zdecydowanie się to udało – przejęli mainstream.
Zgłoszenie jest bardzo spójne, logiczne i przyjemne w odbiorze. Każdy element, od kontekstu i insightu po strategię, realizację i wyniki, naturalnie wynika z poprzedniego. Wyzwanie zostało trafnie określone jako ambitne – przebić sukces poprzednich sezonów i utrzymać świeżość formatu. Kampania imponuje konsekwencją w komunikacji, świetnym doborem mediów i precyzyjnym dotarciem do młodej grupy docelowej. Odważny wybór Bambi jako ambasadorki i silny przekaz o kobiecym empowermentcie dodały kampanii autentyczności i nowoczesności. Wyniki jasno pokazują skuteczność działań – wyraźne wzrosty sprzedaży i dobrze zrealizowane cele potwierdzają siłę tego projektu.
Data publikacji: 26.11.2025 r.