wpisz szukaną frazę
Szukaj

Złote case study Muzeum POLIN „Z dwóch stron muru” #opiniejuroraeffie 2024

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, sponsorem strategicznym konkursu i Gali Effie Awards Poland, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2024.

KATEGORIA I:

PR & Employer Branding

KATEGORIA II:

Smart Budget

TYTUŁ KAMPANII:

„Z dwóch stron muru”

PRODUKT:

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

LIDER:

Saatchi & Saatchi

WSPÓŁZGŁASZAJĄCY::

MSL, Leo Burnett, Prodigious, Zenith

KLIENT:

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

OPIS KAMPANII:

W 2023 roku w Muzeum POLIN otwarto wystawę „Wokół nas morze ognia”. By ją promować, musieliśmy zmienić narrację wokół powstania w getcie z „czynu garstki żydowskich bojowników” na „wydarzenie, które dosięgło tysiące ludności cywilnej”, aby umożliwić silniejszą identyfikację z wydarzeniem i przełamać stereotypy, które wokół tej tragedii narosły. Wykorzystując przede wszystkim kanały PR oraz partnerstwa mediowe wsparte działaniami płatnymi o ograniczonym budżecie, udało nam się sprawić, że na wystawę przyszła rekordowa w historii Muzeum liczba zwiedzających, a w akcji społecznej wokół wystawy „Żonkile” wzięła udział rekordowa liczba wolontariuszy.

WYNIKI KAMPANII:

Wystawę „Wokół nas morze ognia” odwiedziło 134 571 zwiedzających, co jest wynikiem najwyższym w historii Muzeum POLIN.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII PR & EMPLOYER BRANDING:

Dobrze skrojona kampania PR opiera się na odpowiednio dobranym, wykorzystującym głęboki insight kontekście, który zainteresuje media i grupy docelowe. Kontekst tej kampanii niezwykle skutecznie przenosi uwagę z wydarzenia istotnego dla wąskiej grupy docelowej na doświadczenie tragedii, która może dotyczyć każdego z nas. Jeśli do tego dodamy spójny key visual w postaci „dwustronnego” plakatu; instalację, która pozwala na spojrzenie z dwóch perspektyw i opracowaną przy pomocy sztucznej inteligencji opowieść jednej z uczestniczek tego wydarzenia – mamy do czynienia nie tylko ze skuteczną kampanią PR, ale także taką, która głęboko porusza. A to już jest prawdziwa wirtuozeria.

 

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII SMART BUDGET:

Twórcy tej kampanii wyjątkowo trafnie rozszerzają grupę potencjalnych odbiorców, co doskonale współgra z ambitnymi celami wzrostu. Mocny insight stanowi fundament spójnych konceptów kreatywnych, które pozwalają odbiorcom głęboko utożsamić się z przekazem i treścią. Kreacja „w punkt” przemawia do emocji, nie pozostawiając nikogo obojętnym. Niejednokrotnie w naszej grupie jurorów komentowaliśmy, że to jedna z tych kampanii, które „wywołują ciarki”. Jakby tego było mało, twórcy wykorzystują także najnowsze zdobycze technologii, aby te wrażenia pogłębić. Wszystkie elementy tej kampanii doskonale współgrają, tworząc przemyślaną całość, co znalazło odzwierciedlenie w naszych również spójnych i bardzo wysokich ocenach. Jest to kampania, która wyznacza standard dla kategorii, w której triumfuje – idealnie definiując sens kategorii Smart Budget. Jest to szczególnie warte docenienia ze względu na Klienta, dla którego została zrealizowana.

 

Data publikacji: 04.12.2024 r.

Share

Podobne artykuły